onsdag 1 december 2010

Ljuspyssel!

Det verkar lite som att årets grej bland pysselbloggare är att stämpla och dekorera ljus. Tycker man ser det i var och varannan blogg. Jag vill ju såklart inte vara sämre så jag var ju tvungen att prova jag också =) Och det är verkligen kul och det går enkelt och snabbt att göra jättefina ljus. De passar till exempel jättebra som "gåbortpresent".



Det finns massor med beskrivningar om att stämpla på ljus, men den här tyckte jag var bra och tydlig. I beskrivningen använder hon en vanlig vit servett att stämpla på, andra använder silkespapper, själv hade jag varken det ena eller andra hemma så jag tog en vanlig vit pappersnäsduk och det funkade utmärkt! Jag har stämplat med den mörkbruna Distressdynan Walnut Stain, tycker den ger ett ganska mjukt intryck som passade bra till det här motivet.

Kram Therese

2 kommentarer: