lördag 4 december 2010

Julkort med distressrutor

Häromdagen hade jag och mina två goa vänner Frida och Karin en liten pysselstund ihop. Det blev väl inte jättemycket gjort eftersom vi hade de två 10 månader gamla "bonuspysslarna" Isak och Moa med i gänget ockå =) Men trevligt var det!
Jag har ju snöat in lite på distressdynor och gjorde distressrutor till tre kort som jag gjorde klart senare. Tyvärr är det jättesvårt att ta kort på korten, det är alldeles för dåligt ljus. Snöflingorna och texten på korten är embossade och syns mycket tydligare och glittrar lite fint i verkligheten, men det syns inte alls på bild tyvärr =(




Stämplarna köpte jag på mässan i Göteborg, är verkligen nöjd med det köpet, älskar dom!
Hur går det med julkortstillverkningen för er andra pysslare??

Kram Therese

3 kommentarer:

  1. Hej! Kul att ha hittat dig här i bloggvärlden... Hittade hit via Petra...

    SvaraRadera
  2. Vilka fina! Vad pysslig du är!
    Jag har precis lagt upp en tävling till och tänkte att du kanske kunde vara intresserad av den eftersom du tävlat hos mig förut :)

    SvaraRadera
  3. De blev ju jättefina, dina kort (o tom färdiga till slut!) =) Nu har jag bara 10st julkort kvar att göra. Ganska skönt faktiskt, men det kommer att bli lite tomt på mitt skrivbord utan mina staplar med julkort. Har fått en ny favorit bland julpapper. Är så himla fint! Finns hos weralena: M P - Snowy jo: Santa´s secret garden. Är inte så "juligt" utan går att använda till andra kort också. =)Ska maila ett kort till dig, så du kan se. Kram Frida

    SvaraRadera