söndag 31 augusti 2008

Det gick ju bra =)

Jaha, då var man gift då =)

Trots att allt inte gick riktigt som planerat så var det en helt underbar dag igår. Efter att faktiskt ha sovit ganska så bra så vaknade jag redan vid 6-tiden, hur pigg som helst (hade ställt klockan på 7.30) men med en massa fladdrande fjärilar i magen. Äta frukost gick väl sådär, jag som alltid är hungrig och måste ha frukost nästan direkt när jag gått upp fick inte i mig mer än en halv macka och några skedar yogurt...

Vid 9.30 var jag och min kära vän Karin http://karingustafsson.blogspot.com/ på plats på Sköna jag, jag hade kallat in henne som lite stöd och sällskap under dagen samt för att dokumentera lite =) Där satt jag och blev ompysslad, fixad och fin i några timmar. Sen var det dags att klä på klänningen men då helt plötsligt så satt den inte lika bra som den gjorde när jag provade in den några dagar tidigare, nu var den lite för stor upptill och kändes inte som att den satt uppe ordentligt, så det blev en panikfärd till Kristina brud och fest där jag köpt klänningen och där fixade de underbara tjejerna till klänningen så den satt perfekt igen, stort tack till er!

Sen var det dags för fotografering, vi var på ett par olika ställen och fotade och när vi skulle åka från ett ställe till ett annan kom nästa lilla missöde... Fotografen hittade inte sina bilnycklar! Det löste sig med skjuts och så och idag fick jag ett sms från henne att bilnyckeln var tillbaka =)

Så småningom var det så dags för det mest nervositetsframkallande momentet, själva vigseln. Eftersom schemat var ganska späckat och det varit fullt upp hela fm så hann jag inte vara så nervös under dagen, men under de sekunder vi stod utanför och väntade på att gå in så kändes det som att hjärtat skulle hoppa ut ur kroppen, sen när vi väl var på plats var det inte så farligt (fast det var skönt när det var över). Jag lyckades tom hålla mig ifrån att börja gråta! Fast det var väldigt, väldigt nära några gånger.

Sen blåstes det såpbubblor och gratulerades innan avfärden mot festen. På vägen dit kom jag förresten på att jag mitt i kalabaliken med klänningen glömt bort att ta på mig halsbandet och örhängena jag skulle ha (inköpta inbart för bröllopets skull) men jag blev ju gift ändå ;-)

Sen var det fest kvällen lång, hoppas alla gäster hade lika roligt som jag, för jag hade JÄTTEKUL! Det hanns med både sånger, tal, lekar, god mat, mycket dricka, fyrverkerier, bra musik, mycket dans mm. Frågar ni mig så var det en helt underbar dag =)

2 kommentarer:

  1. GRATTIS FRUN !
    önskar Petra och Carina !

    SvaraRadera
  2. Hej
    ja jag håller helt med dig..vilken UNDERBAR dag! det kändes nästan som om jag skulle gifta mig med er där ett tag =)
    Jätte kul att få vara med innan och under tiden och efter.. tittade på korten i går från möhippa/svensexa och själva brölloppet... åååå fiiiiinnnaaaaa!!! själv tycker jag att jag har en hel drös med bra kort på er under dagen!! måste ni få med!
    Götet bra??
    kram kram kram

    SvaraRadera