lördag 26 juli 2008

Hemma bäst???

Borta bra men hemma bäst heter det ju... Fast ärligt talat vet jag inte om jag håller med om det den här gången. Visserligen har vi varit borta i två veckor, men jag hade GÄRNA stannat en vecka till, eller åtminstone några dar till, men vi kände att vi har alldeles för mycket att fixa med här hemma, både med altanbygge och bröllopsplaner/förberedelser så idag styrde vi kosan hemåt.

Den senaste veckan har vi tillbringat på västkusten, Kungshamn närmare bestämt. Det måste vara så nära paradiset man kan komma, särskilt när vädret är som den gångna veckan. Har tillbringat ett antal sommarveckor där genom åren,vi var där och campade så gott som varje sommar när jag var barn och i år var fjärde sommaren som jag och Andreas var där tillsammans. Har nästan blivit ett måste att åka dit åtminstone några dar varje sommar. Finns inget härligare än att ligga där på en slät klippa i solen, höra hur vattnet slår mot berget och känna hur vinden fläktar. Helst ska man ha med sig en smaskig baguette ut också, fylld med någon mumsig röra *mmmm* Längtar redan till nästa sommar...

Innan vi hamnade i Kungshamn hann vi bla med en sväng till Skåne och en dagsutflykt till Tyskland tillsammans med min bror med fru och dotter, ett par dar i Olofsbo utanför Falkenberg, en heldag i Ullared, tillsammans med VÄLDIGT många andra semesterfirande svenskar. Där spenderades ganska många timmar (och tusenlappar) Bla fyllde vi två hela gula Gekås-kassar med chips... Fast det är inte bara vi som ska glufsa i oss alla chipsen utan de ska vara till bröllopet är det tänkt.

Nähä, nu får det allt vara gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar