lördag 1 maj 2010

Valborg

I fredags var det ju valborgsmässoafton. När jag var barn brukade min familj fira valborg tillsammans med min barndomskompis Anna och hennes familj. Nu på senare år har jag och Anna tagit upp den traditionen igen. Vi brukar ha lite knytkalas och bidra med lite var och fixa iordning det sista tillsammans. Det brukar vara en trevlig kväll med mycket god mat och så blev det även i år.
2010 års valborgsbuffé bestod av:

Kall gurk- och avokadosoppa med räkor (förrätt)
Smördegsknyten med spenat och fetaost
Kronärtskocksröra
Senapsmarinerad kyckling
Räkfyllda champinjonhattar
Minipajer med ädelost
Finn Crisprullar med rökt lax
Potatissallad med parmesan och rucola
Grillad sparris med mozzarella
Lime- och vitlöksmarinerade kronärtskockshjärtan
Till dessert hade jag gjort mandelflarnsskålar som vi fyllde med chokladmousse och varma hallon.
Säg till om ni vill ha något av recepten!

Nu hoppas jag verkligen att våren är här på riktigt!

Kram Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar