onsdag 5 maj 2010

Stämpelförvaring

För ett tag sen påbörjade jag projektet "Få ordning på mina stämplar"! Jag var nöjd med själva grundsystemet som bestod av pärmar med laminerade uppstämplade motiv som stämplarna satt på. Men sen jag fixade i ordning det sist så har stämpelsamlingen på något konstigt sätt växt och det var en hel massa stämplar som inte hade någon plats i någon pärm.

I början undrade jag vad jag hade gett mig in på...
Det låg stämplar och papper med uppstämplade motiv överallt.


Efter ett tag kunde man faktiskt ana en viss struktur. Jag sorterade upp alla stämplar i olika kategorier och la ut stämplarna och papprena i högar utefter hur de skulle sättas in i pärmarna.

Så småningom blev det så här fint i hyllan!Nu är stämplarna sorterade och insatta i pärmar med en dymoetikett på ryggen så jag vet vad pärmarna innehåller. Så nu vet jag precis (!?) var jag ska leta när jag är ute efter en speciell stämpel.

Stämpelmotiven finns på båda sidor på varje uppslag . Dels på högersidan där de sitter, dels på vänstersidan för att det ska vara lättare att få en överblick när jag bläddrar i pärmen.







Måste bara visa vilka bra plastfickor jag hittade på Biltema! De är öppna både upptill och på insidan. Måste ju vara tänkta till stämpelförvaring ;-) I vanliga plastfickor kan det bli lite trångt när man trycker i ett laminerat ark med stämplar och därmed lite bökigt att få upp stämplarna ibland.




Måste säga att jag blev riktigt nöjd när mitt projekt väl var slutfört =) Nu är det bara julstämplarna kvar som ska få samma genomgång, motivationen räckte inte riktigt till dom den här gången... Och sen vore det ju kul att få till samma ordning i resten av pysselhörnan också...

Kram Therese

2 kommentarer:

  1. SNYGGT! NÄR kommer du till mig och fixar...;)
    Kramkram!

    SvaraRadera
  2. Blir alltid så imponerad av kreativa människor som du!

    SvaraRadera