fredag 9 juli 2010

Sommarfavoriter

Det allra bästa med sommaren (förutom semestern då, men den är inte riktigt här än) tycker jag är jordgubbarna! Jag skulle kunna äta nästan hur många som helst.

Så här såg det ut i vårt jordgubbsland för en stund sen...

Och så här ser det ut på diskbänken just nu... Kvällens skörd rensade och klara, fick ihop lite mer än tre liter idag och då var det ändå en hel del som åkte in i munnen, både under plockandet och när jag stod och rensade dom ;-) Är lite sugen på att göra lite jordgubbssylt av en del, får se om jag orkar ta tag i det.

Nu ska vi snart tända grillen. Det blir helgrillad fläskfilé med svamprisotto till och sen blir det jordgubbar och vaniljglass till efterrätt! Vet inte om det är inbillning, men visst är hemodlade jordgubbar mycket godare än köpta???


Kram Therese

3 kommentarer:

  1. Håller med dig, jordgubbar kan man inte få för mycket av!
    Härligt att få så många från trädgården! Jag väntar fortfarande på att mina stackars plantor ska blomma. Tror att det är för lite sol.
    Ha en bra helg!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ååååh, så gott !! Vi har smulgubbar i vårt land( blandning av smultron och jordgubbar...) och de hinner inte vara i en skål ens. VIPS in i munnen bara!! MUMS!
    Jag köpte däremot några liter som jag nu ska göra saft av. Min farmors recept.Hon gör uuuuunderbar jordgubbssaft !! Den väcker barndomsminnen till liv....
    Ha det så gott och sköt om dig!
    Kramkram från Petra

    SvaraRadera
  3. Hej vännen !
    Ha en UNDERBAR semester och tack för besöket på min blogg !!
    Sköt om dig !
    Kramar Petra

    SvaraRadera