lördag 14 november 2009

Snart är det jul

Även om julen fortfarande känns ganska avlägsen så närmar den sig faktiskt med stormsteg. Är ju faktiskt bara två veckor kvar till 1a advent, och sen vet ju alla hur fort det går till den 24e...

Som det julfreak och stora fan av julmys och jultraditioner jag är så börjar jag längta efter julen och alla förberedelser så fort sommaren är över. Har tex börjat fundera på vad jag ska göra för julgodis i år (är en riktig gottegris också). Har hittat flera smaskiga recept som känns lockande så det svåra blir att välja ut vilka sorter jag ska göra, man kan ju tyvärr inte göra alla.

Är man fast i kortmakerivärlden så är det här med julkort en stor del av julförberedelserna. Har hunnit med att göra ganska många hittills. Här är några av mina egna favoriter så här långt...

Syns lite dåligt på fotot men de utstansade snöflingorna är dekorerade med glitterlim och några är embossade.
Stämpeln är också embossad i silver.









Kram Therese

2 kommentarer:

  1. Vad fina kort du gör! =)
    Gillade speciellt det med Tomas som sover mot en sten (är ju stort Tomas-fan =))och kortet med snögubbarna som sjunger. Enkelt men ibland är det det finaste.

    Håller med dig om att det är svårt att välja bort recept från allt gott man vill baka till jul. Får väl göra en lista och lotta fram några. =)

    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefina kort! Som vanligt! =)
    Så du har gjort jättemånga kort du? Var får du all inspiritaion ifrån? Jag har nog gjort högst 15st o då är det under stort tvång o jag har inte blivit riktigt nöjd med nåt av dem (kanske ett eller två i o för sig...) Vi får nog ha en liten träff snart igen o då ska jag inte göra grattiskort... =) Kram Frida

    SvaraRadera