lördag 31 oktober 2009

Gulligt eller icke gulligt?

Som vanligt så är det glest mellan inläggen på den här bloggen...

Har en massa kort "liggandes" eller ja, liggandes är de ju inte eftersom de redan skickats iväg eller sålts/är ute till försäljning, men de har inte blivit visade här på bloggen än.

Först ett kort som en fd kollega fick på sin födelsedag
för några veckor sen:
Sen lite andra blandade kort:










Som kortmakare tycker jag att man har en förmåga att fastna i gullighetsträsket. Det finns ett överflöd av gulliga och söta stämplar på marknaden (även i min samling), dessutom är många av de mönstrade papprena också väldigt gulliga. Jag tycker att många är väldigt fina, och söta som sagt, men sen ett tag tillbaka känner jag mig lite trött på allt det gulliga och har försökt utveckla min stil lite. Jag fortsätter att jobba på det, men känner att jag har lyckats lite på några av korten åtminstone. Vad tycker ni?

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att du har lyckats bra, och jag håller med dig om att det är svårt att göra ogulliga kort. Har gjort en del beställningskort och det har inte alltid passat med gulligt utan ska mer vara elegant. Det är svårt!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vad fint du har gjort med bandet på kortet med tanten som hoppar hage!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen. Ja, visst är det svårt att hamna i gullighetsträsket, speciellt om man vill ha med lite dekorationer, som JAG ofta vill. Då är ibland svårt att få till det så det blir stilrent och tufft....
    Gillade ditt kort med Hjärtliga gratulationer, det svart-vita. det var inte "gulligt"...
    Vi ses snart.
    kramkram från Petra

    SvaraRadera
  4. du är såå duktig.. jag ska lägga ner mitt nu när jag ser dina fina kort.. det blir ju billigare så =) bra jobbat therese!!! kram

    SvaraRadera